2018. március 19., hétfő

Justina Chen Headley: North of Beautiful – Iránytű Önmagamhoz

Sziasztok! :)
Ma egy olyan könyvvel érkeztem, aminek meglepő módon sokáig halogattam az elolvasását és persze nagyon meg bántam, hogy nem vettem előbb a kezembe. Régebben is jött már velem szembe az interneten és boltokban, de nem vonzott annyira első ránézésre, így nem vettem meg. Végül a "sorsnak" -és a Könyvmolyképző Vöröspöttyös szeretetcsomagjának- köszönhetően mégis a polcomon landolt. Fogadjátok hát szeretettel az értékelésemet róla. :)

A KÖNYVRŐL


Magas, szőke, és tökéletes az alakja. De aki jobban szemügyre veszi az arcát, az már csak arra figyel, hogy valami nincs rendben vele. Terra titokban azt tervezi, hogy elköltözik a nyomasztó, észak-nyugati kisvárosból a keleti partra, és ott tanul tovább, de zsarnoki apja ezt nem támogatja. Ám egy váratlan ütközés az útjába sodorja Jacobot, a jóképű, de furcsa goth fiút, akinek hatására megváltoznak magáról és az életről alkotott elképzelései. A gondosan eltervezett jövő képének megszűnése után, vajon megtalálja-e Terra a saját útját?

A díjnyertes írónő, Justina Chen Headley fordulatos, művészien megírt és tanulságos regényt alkotott egy széthulló családról, szerelemről, utazásról, és arról, mi is a szépség valójában.




Megjelenés:2012    Oldalszám:398   Szemszög: E/1  Kiadó: Könyvmolyképző

A BORÍTÓRÓL

A könyv kemény kötésű amit annyira nem kedvelek ugyan, de hát ajándék lónak.. :D ,ez mégis tetszik mert nagyon jól mutat az iránytűt pedig egyszerűen imádom rajta! *-* Sokáig nem értettem, sőt eléggé furának találtam hogy egy lány arca van rajta ilyen közelről, de az elolvasása után már mindent értettem. (Meglestem és kiderült, hogy ebből nincs is puha kötéses verzió.)

A TÖRTÉNETÉRŐL

Sokat gondolkodtam, miként írjam le a történetét anélkül, hogy spoilerezzek. Nem ígérek semmit a második rész miatt, de próbálom nem beleszőni a véleményembe.  A második részt nem folytatást értem, hanem a könyv első és második fejezetre van osztva csak néha rosszul és félreérthetően fejezem ki magam. :D Másrészt alig vártam, hogy végre írhassak nektek róla. Kissé lassan haladtam vele eleinte az időhiány miatt, de végül egy délután alatt kivégeztem. Bevallom, másra számítottam .
A fülszöveg és a cím meglepően jól fedik az egészet, míg máshol épp az ellentettje. Na és persze a borító is, de ezt fentebb már említettem. Szokásomhoz híven nem olvastam utána, így még nagyobb a "meglepetés" ereje. 

Az alapsztori nagyon jó, könnyed formában dolgoz fel súlyos, sok embert érintő problémákat amikkel sokszor mi sem merünk szembenézni mint a családon belüli bármilyen bántalmazás, elnyomás és a testképzavar. Sajna valahol ez is egy olyan mű, ahol a remek ötletet sokkal jobban kivitelezhették volna. Elég lassan és vontatottan indul, főleg az első negyedig. Akinek ajánlottam mindenkinél külön ki kellett emelnem, hogy ha lehet legyenek vele türelmesek és ne hagyják abba az első 50-100 oldal után. 
Egy kis ellentmondás éreztem az események alakulása az idő és a tér között. Olyan sok dolog történek, de a színterük a karakterek lelke és ezért mégis lassúnak érzékelhető. Helyszín nincs benne sok, nem sorolom fel őket mert nem akarok spoilerezni, bár sokak szerint nagyon hamar rá lehet jönni. Valószínűleg csak én vagyok szerencsétlen és sosem veszem észre előre a dolgokat.

A térképek. Hozzá tartozik a történethez, Terra apja miatt szerves része lett. Ezzel nincs is gond, de az utalások és úgy összességében minden térképes dolog túlzásba van véve.  Szinte mindenhol ott van, de magyarázat persze nincs, hogy a lány miért szereti. Ha pedig már ennyiszer használta, jobban is kifejthetett volna egyes dolgokat az írónő.
Geoládák. Őket viszont nagyon szerettem, felkeltették az érdeklődésemet annyira, hogy utánuk járjak. Mivel Magyarországon is található elméletileg, az sem kizárt, hogy egyet felkeresek. :)

Na és akkor a karakterekről, hisz róluk és a változásukról szól a könyv.

  • Terra. A főszereplő lány, akibe is lopta magát a szívembe meg nem is. Nagyon aranyos, szerethető és jófej karakter, csak kissé túlaggódja a tűzfoltját. A családi helyzetéből kifolyóan ez érthető, ráadásul még a környezete is hozzájárul, akikben alig van tolerancia. Bár ha belegondolok Terra is tele van ellentmondással, mert másokat ugyanúgy megbámul és néha akarva akaratlanul is lenéz, mint az anyját. Persze a végére minden happy lesz és rájön, hogy a külső nem számít és a gőzfürdő milyen jó.
    A szerelmi élete meg.. nem is értem miért van valakivel, akit nem szeret, sőt még unja is magát mellette. Sokan csinálják ezt a való életben is ami számomra érthetetlen. 
  • Jacob. Nem ő a lány megmentője a vártakkal ellentétben, de nagyban hozzájárul a fejlődéséhez. Nagyon szimpatikus és kedves srác, még humora is van ami a többiekből mint ha hiányzott volna. A gótságon kezdetben meglepődtem, de aztán az idő előrehaladtával rájöttem, miért "tette ezt" vele az írónő. A külső hiba picit sok volt nála de hát mi így szeretjük Jackobot. Akinek a neve kismilliószor említésre kerül, míg Terráé alig.
  • Karin. Terra barátnője. Hááát őt sem igazán kedveltem meg. A kezdeti lendület hamar elmúlt és átcsapott valami másba.
  • Lois. Terra édesanyja és a kedvenc szereplőm. Talán ő megy keresztül a legnagyobb változáson és tett is érte, igyekezett legyőzni a félelmeit és korlátait ezzel megmutatva, ki is ő valójában. Amilyennek indult ahhoz képest a végére rendesen összeszedte magát és nem félt lépni. Kedves, vicces és aranyos, remek anya.
  • Merc és Claudius. Merc nem különösebben lopta be magát a szívembe, de Claudius annál inkább. Ő volt az egyetlen szereplő, aki ki mert állni önmagáért és szeretteiért. Róla jó lett volna többet olvasni. 
  • AZ apa. Nem is tudom, mit mondjak. Hogy élhet valaki így? Nincs lelke??
  • Jacob édesanyja. Őt is megkedveltem, nagyon jó barátság alakult ki közte és Lois közt ami mindkettejüket pozitív irányba tolta előre. Nagyon tetszett a kisugárzása és a pozitivitása  ami a történtek ellenére is töretlen maradt.
Lezárás nem volt rossz de nem vagyok vele megelégedve. Voltak események, aminek a végkifejletét legalább pár szóban meg lehetett volna említeni. Szerencsére akkora űrt nem hagyott bennem.
Még akár egy folytatást is el tudnék képzelni, ahol láthatjuk, mennyit változtak a szereplők s hogy alakult az életük.


🌟     🌟    🌟    🌟


EGY KIS KEDVCSINÁLÓ

"Mindenkinek adódik egy olyan pillanat az életében, amikor választás előtt áll. Amikor tudja, hogy lesz Előtte és Utána, és az a bizonyos pillanat a vízválasztó."



"Néha a legintelligensebb emberek a legnagyobb seggfejek."


"Csak egy jó tanács: ha önmagad elől menekülsz, ne nézz tükörbe."


"Elnevettem magamat. Egyszerűen nem bírtam ki, bár fájt minden arcizmom. Amikor abbahagytam a nevetést, álltam Jacob tekintetét. Pillantása lehámozta rólam az évek során felötlött védelmi álarcaimat, a tagadást, a titkokat, a kötelező sminket, a hamis mosolyokat."



AJÁNLANÁM?

Mindenképp! Csodás történet önmagunk elfogadásáról és a gondokkal való szembenézésről. Úgy gondolom, ebből mindenki tanulhat. Talán annak nem ajánlanám, aki nem bírja, ha lassabban indul be egy sztori és ezért félbehagyja. A lényeg, hogy megéri elolvasni. Ha nem hiszitek, járjatok utána! ;)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...