2017. december 25., hétfő

Charles Dickens: Karácsonyi ének


Könyvértékelés



Sziasztok! :)
Karácsony alkalmával egy gyönyörű klasszikussal érkeztem. Már tavaly ilyenkor beszereztem a Librinél ezzel a különleges borítóval, de akkor nem volt időm rá. Év közben nem akartam, gondoltam megvárom az idei ünnepet - és milyen jól tettem. Meghozta a hangulatomat, és sokkal vidámabb lettem az elolvasása óta! :)


AJÁNLÁS

Ebben a kísérteties könyvecskében olyan eszme kísértetét próbáltam felidézni, amely olvasóimban semmiféle rossz érzést nem ébreszt – sem önmaguk, sem mások, sem az ünnep, sem pedig jómagam iránt. Kísértsen ez eszme kellemes otthonukban, és senki elűzni ne kívánja!


Tisztelő barátjuk és hívük


1843 decemberében C. D.







Megjelenés: 2016   Oldalszám: 120  Szemszög: E/3  Kiadó: Libri

BORÍTÓ
Ez a kötet kívülről is csodaszép! A fehér-ezüst-kék párosítás nagyon jól mutat. Titokzatos, mégis sokat elárul. Egyszerű, mégis díszes, még a betűk is szépek. Meghozza a karácsonyi hangulatot, annyi szent.

TÖRTÉNETE
Nem hosszú, ennek ellenére nagyon is tartalmas. Egyszerű, remekül megírt könnyed kis történet, ami szinte olvastatja magát. Az író közvetlensége nagyon jó, így sokkal közelebb érezhetjük magunkat az egészhez. Azt a hatást kelti, mint ha a karácsonyfa alatt ülve hallgatnánk a nagypapa egyik régi meséjét. Ha becsukjuk a szemünket, szinte látjuk magunk előtt. Habár úgy kissé nehézkes az olvasás.


A története bár hétköznapi, mégis fantasztikus a három (valójában nagyon sok) szellemmel együtt. Nem csak egy tanulságos mese, hanem egyben társadalomkritika is. A közönyössé és érzéketlenné való válás motívuma itt is megfigyelhető. Természetesen egy karakterre összpontosul minden rossz, így mindenki más értelemszerűen a jót és a boldogságot képviseli.

Elgondolkodtat ugyan, de mégis meghat, hiszen láthatjuk, sosincs késő megváltozni, mindig van egy újabb esély, az életünket pedig úgy alakítjuk, ahogyan szeretnénk. A gonosznak is van lelke, senki sem érzéketlen teljes mértékben, mindenkiben ott lapul a jó. Bár talán ez kissé enyhe túlzás, de egy tökéletes világban valószínűleg így mennek a dolgok.

A leírások nagyon jók. Nem csak hangulatteremtők, élet- és korhűek is. Sokszor ijesztőek és durván reálisak, de ezzel remekül fokozta a hatást. Ha csupa boldogság és tökéletesség lett volna, minden egész más lenne. Sokak szerint kelti a karácsony érzését, bár szerintem inkább pusztán csak a téli hónapokét idézi elő. Sokszor mint ha a hideg ott lenne a melegben is. A fagy a lángokban. De lehet, hogy velem van a gond.

Scrooge neve különösen tetszett, habár meg nem tudnám mondani, miért. Talán csak a hangzása miatt. Persze a karakterével sem volt gond- mondjuk az én kedvencem Scrooge unokaöccse.
A süti amit Bob felesége csinált azt hiszem karácsonyi puding (javítsatok ki, ha tévedek), amire azért figyeltem fel, mert pár napja hallottam róla és ettem először, és hát igen. Az angolok furák.
Ezen kívül valami furcsa oknál fogva hirtelen boldogság fogott el az elolvasása után. Kedvem támadt volna nekem is körbe szaladni a házban és karácsonyi dalokat énekelni. Azt biztos, hogy Dickens nagyon tudott valamit. 

A történetet sok félképpen feldolgozták, létezik belőle képregénytől elkezdve a filmtől a mesén át minden variáció, ami nagyon jó dolog, hisz így azok is megismerhetik, akiknek eszükbe sem jutna kézbe venni. A Disney által elkészítettet terveztem megnézni, mivel sok jót olvastam róla, és kíváncsivá tett, miképp lehet képernyőre vinni ezt a sztorit. :)

🌟 🌟 🌟 🌟 🌟

MINDENKINEK NAGYON BOLDOG KARÁCSONYT, ÁLDOTT ÉS SZERETETBEN GAZDAG ÜNNEPEKET KÍVÁNOK! 💝💝💝



EGY KIS KEDVCSINÁLÓ
"Úgy képzelem, hogy jellemünk és cselekedeteink szabják meg életünk irányát és ezzel szükségképpen végzetünket. De ha képesek vagyunk jellemünkön változtatni, cselekedeteinket új célokra beállítani, akkor végzetünk is megváltozhatik."
"Fel volt készülve szinte bármire, de semmi esetre sem volt felkészülve a semmire."
"(…) olyan közel volt hozzá, mint én az olvasókhoz, én pedig minden olvasóm mellett ott állok."

AJÁNLANÁM?
Természetesen mindenkinek, kortól függetlenül. Csodálatos kis történet cseppet sem nehéz nyelvezettel - annak ellenére, hogy klasszikus. Ha valaki nem papír alapú formájában kíván részesülni a történet szépségéből, az megtekintheti akár film vagy mesefilmként is, mindegyiknek megvan a varázsa. Meghozza a karácsonyi hangulatot, és talán még nagyobb ünneplésre és több szeretetre ösztönöz.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...