2018. április 11., szerda

#PosztoljVersetAzUtcára ~ 2018


Sziasztok! :)

És igen, már megint valami olyat hoztam, amit eddig még nem láthattatok az oldalon. Úgy érzem, ez az újdonságok hónapja lesz. :D Komolyabbra fordítva a szót ez nem véletlen, igyekszem minél sokszínűbb tartalmat feltölteni az oldalra ami az irodalommal/művészetekkel kapcsolatos, de persze a könyvértékelések ezután sem maradnak majd el. 
Ha nem tetszik, vagy úgy érzitek hogy túl sok, akkor jelezzétek nekem, mert kíváncsi vagyok, mi a véleményetek. Persze ha tetszik, azt is elmondhatjátok. :)

Na de lássuk is, mi ez az egész. Bizonyára már sokan hallottatok erről a mozgalomról, de aki nem, annak röviden összefoglalom.
Ha jól tudom, 2015-ben volt először, azóta minden évben szervezik. Egy ismertető rész az oldalról:

Mi ez az egész?
A Posztolj verset az utcára!- megmozdulás egy világraszóló költészeti akció a magyar költészet napján, József Attila születésnapján, április 11-én. Legyen egy nap a magyar versé, árasszuk el a hirdetőoszlopokat, valódi üzenőfalakat, járdákat, és minden legálisan posztolható felületet versekkel! Lepjük meg egymást és magunkat valami igazán értékessel: a kedvenc verseinkkel.

A versposztolás egy olyan rendhagyó ünneplés, ami végre összeköt minket. Minden résztvevő egy kicsit hozzátesz a nagy ünnephez, éljen bárhol a világon.

Az elmúlt években a világ több mint 20 országában élő magyarok posztoltak verset több száz helyszínen, elképesztő kreativitással. Csatlakozz az eseményhez a Facebookon!Legyen idén is a legmenőbb ünnep a magyar költészet napja..


Tavaly hallottam erről először, és csatlakoztam is 9 poszttal. A városba raktam ki párat, meg egyet a gimi ajtajára. Idén viszont úgy döntöttem, kipróbálok valami mást. Persze ugyanazt csinálom, de idén 28 verset rakok ki, aminek a fele az iskola tantermeinek ajtajára megy. Tudom, az nem az utca, de a cél a figyelem felhívása és hol máshol lehetne erre jobb közönséget találni? :D Ezen kívül most 14 különféle verset gyűjtöttem össze, míg tavaly csak 2-t. 
Sokat agyaltam, melyik költő melyik versét rakjam ki, de a 3. után eszembe jutott a téma: TAVASZ. Ezért minden választott költő a tavaszhoz kötődő verseit kerestem meg és nyomtattam ki. 


Ma még csak hétfő van, de ezt előre leírtam, hogy szerdán (azaz ma) a friss élményeimet megoszthassam veletek. Már nagyon izgulok, milyen lesz. ^^
Jaa igen. A facebookon  az esemény nem csak ma zajlik, szóval aki teheti, posztoljon! :)


És taptararaaap eljött a mai nap is, a költészet napja!
Már reggel nagyon izgultam, fél órával előbb keltem, hogy időben beérjek a suliba, és oda is rakhassak verseket. Persze oda felé menet még feldobáltam azért egy-kettőt a városba is. :D Kicsit bénán ment, mert nem vagyok jó viszonyban a celluxszal, de a barátnőm segített reggel. 💙
Minden osztály ajtajára raktam, -a portásnéni furán is nézett kicsit- egyszer az ajtót egy srác úgy nekem vágta, hogy ha nem lett volna ott egy kis hely hátrálni, tuti arcon csap. De hát kell nekem becsukni az ajtót és kora reggel kívülről ragasztgatni rá. :D Miután végeztem 3-kor, vittem át anyához is a boltba, hogy rakja ki nekem, bár szerintem már holnap leszedi. :D Utána a Kedvesemmel átmentünk még 3 környező településre és oda is raktunk ki, meg persze ide hozzánk is ahova tudtunk.
Ennyi lenne a kis történet. Nem nagy cucc, de nekem mégis sokat jelent, mert az örömömet ezen a  szép napot másokkal is megoszthatom és akár egy buszmegállóban ácsorgó emberke arcára is mosolyt csalhatok. A sok szórólap és álláshirdetés közt ott van egy kis költészet is, egy plakát, ami arra késztet, hogy állj meg egy pillanatra és gyönyörködj benne, idézz fel szép emlékeket. :) 💜

Na de ennyit az érzelgős részről, mennem kell kiposztolni a verseket. ;) Ha kíváncsi vagy másokéra, nézd meg ITT az oldalon!

Íme néhány az enyémek közül:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...