2018. május 9., szerda

Penelope Ward: Stepbrother ​Dearest – Legdrágább mostohabátyám

Sziasztok! :)
Igen, mint láthatjátok ez a könyv is beszerzésre került végül, a világért sem hagytam volna ki. Kicsit furcsa volt úgy elkezdeni, hogy akik értékelését eddig láttam, azok csak ez után olvasták el Jake történetét, mert míg mások ezt hasonlították ahhoz, én az ehhez. Bár így utólag úgy vélem, jobb, hogy ezt csak utána olvastam. Azt kérditek, miért? Mindjárt elmesélem. :)

Nem kellene akarnod őt. 
Amikor a mostohabátyám, Elec a gimi utolsó évében hozzánk költözött, nem voltam felkészülve arra, hogy mekkora szemét. 
Utáltam, hogy bunkón viselkedik velem csak azért, mert nem akar ott lenni. Utáltam, hogy lányokat hoz haza a suliból és visz fel a szobájába. De amit a legjobban utáltam, az az volt, ahogy a testem akaratom ellenére reagált rá. 
Először azt hittem, csupán kőkemény, tetovált izmai és markáns arca lehet vonzó benne. De a dolgok új irányt vettek köztünk, mígnem egy éjjel minden fenekestül felfordult. Aztán épp olyan gyorsan, ahogy betoppant az életembe, már vissza is ment Kaliforniába. 
Évek teltek el, mire újra láttam Elec-et. 
Amikor a tragédia lesújtott a családunkra, újra szembe kellett néznem vele. És szent ég, a kamasz, akiért egykor megőrültem, most férfivá érett, aki egyenesen az eszemet vette! 
Volt egy olyan érzésem, hogy megint darabokra törik majd a szívem. 
Perzselő vágy és nyers erő. Láss a mélyére!            

Megjelenés:2017     Oldalszám:312    Szemszög: E/1     Kiadó: Könyvmolyképző

A BORÍTÓRÓL

A szürke és sárga összhang elég jól tükrözi a történet hangulatát, bár Elecet nem teljesen így képzeltem el. A lóherés tetkó még mindig a gyengém. ^^ Bár itt a címet kicsit feljebb is rakhatták volna, mondjuk úgy is túl sokat takarna. :P A "derarest" szót viszont nem így kellett volna felírni. Szerintem nem látható túl jól és csak összezavar :/

A TÖRTÉNETÉRŐL

Maga a könyv vékonyabb a Jake megadja magát-nál, így sajnos a története is rövidebb (logikusan kikövetkeztetted, gratulálok Ellamara!) . Az előző könyvajánlómban beszéltem róla, hogy sokakkal ellentétben én ezt olvastam másodiknak. Az értékelést ITT meg tudjátok nézni, ha Peneope Ward másik magyarul megjelent könyvére is kíváncsiak vagytok. :) Valószínűleg sokat hasonlítom majd Jake történetéhez, ezért előre is elnézést kérek. De valahogy nekem olyan magasra tette az a könyv a lécet, hogy lehetetlen nem figyelembe venni.
Rettentő gyorsan haladtam vele, egy délután alatt ki is olvastam. Az utolsó oldalakat este fejeztem be a kocsiban, mikor kajálni mentünk. Egyszerűen -a párom legnagyobb bosszúságára- nem tudtam letenni! ^^ 

A könyv 2 fejezetre van osztva, melyek között 7 év telik el. Mindegyik annyira más, hogy néha olyan volt, mint ha két különböző történetet olvasnék. 
Az első részben megismerjük a szereplőket, bár szigorúbban vett értelemben csak a főszereplőket. Ugyanis a mellékkarakterekről semmi nincs. Feltűnnek és viszik tovább a történetet, ahogy kell, de nem tudunk meg róluk sokat. A fejünkben ki kéne alakulnia egy képnek, de az enyémben nem tudott, pedig többen is voltak, akiket nagyon szívesen megismertem volna.
Ami NAGGYON-NAGGYON zavaró volt már az elején, az ismét a megláomésmárfolyokis-effekt. Nekem elég erőltetettek tűnt a dolog. Most őszintén: ha először találkozol a mostohatesóddal és a külseje mondjuk elég megnyerő AZ lenne az első gondolatod? Ráadásul még bunkó is veled! Röhej...
A többi bánásmódról és extra bunkó stílusról nem tudom, hogy nem vett tudomást. Fájt neki, mégis mindig ment és ment utána. Jó, ez kellett ahhoz, hogy a srác végre megnyíljon, de nem tudom, a való életben el lehet e viselni ennyi bántó szót pusztán a testi vonzalom és a kíváncsiság miatt. Sok érdekes mozzanat van, az idő pedig csak rohan. Az események túl gyorsan lettek pörgetve, mintha egy filmet felgyorsítottak volna. Pedig lett volna mit kibontakoztatni. Már nem emlékszem pontosan, de heteket és hónapokat is ugráltunk össze-vissza. 

A tiltott szerelem gondolata érdekesen és vonzón hangzik, talán ezért is lett akkora sikere a könyvnek. Igaz, hogy nem vér szerinti rokonok, de asszem ez még így sem legális. :D
Na a másik borzalom: az erotikus jelenetek.. Az első fejezet végén kezdődnek, és szerintem 5 oldalon át is tartott. Hogyan?? Ráadásul Greta még sosem. Miért? Miért kell mindig eltúlozni? Lehet ezt szépen is csinálni. A másik, ami úgy láttam sokaknál kiverte a biztosítékot, az Elec testékszere. Brrr. Még belegondolni is rossz.
Itt még mindketten fiatalok, tizenévesek.

A második felében a helyzet több szempontból is javul. A karakterfejlődés jól látható, bár szerintem ez csak a 7 év külön töltött időnek köszönhető. Az egyetlen, aki folyamatosan fejlődött, az Elec. Ő idő közben fiúból férfi vált, ami nem csak a külsején mutatkozik meg. Ennek a résznek az olvasása közben el kellett gondolkodnom, mi fogott meg annyira abban a fiúban, mikor ez a férfi fényévekkel jobb. A hobbijáról ugyan még az első részben volt szó, de az az egyik kedvencem a könyvben. Nagyon aranyos és szívmelengető. :) Úgy vélem ez kellett a történetbe, hogy még jobb sztorit kaphassunk.

Szerencsére a humor ebből a kötetből sem hiányzott, bár voltak eléééég fura "poénok". Összességében szórakoztató volt, egy percre sem lankadt a figyelmem és le se tudtam tenni. Viszont nálam csak az egyszer-olvasós kategória, többször nem feltétlenül venném a kezembe. 
A lezárása is édes volt, nem húzta sokáig az írónő, túlesett rajta amilyen gyorsan csak tudott. De legalább nem WTF vég. :D
Egy valami még negatívum: Elec szemszöge. Minek? Semmi szükség nem lett volna rá. Ugyanazt olvashatjuk el újra, amit lapokkal ezelőtt megtettünk. Értem én, hogy ki kell tölteni valamivel azt a 300 oldalt, de akkor legalább valami újat is mutasson. Szerintem senki sem szereti egy könyvön belül kétszer ugyanazt elolvasni.
  • Elec. Tyűűű. A mi Elecünk. Összetett ember, aki mindenféle oldalát megmutatta. Jake-kel ellentétben nem került fel a "könyves álompasi" listámra. A múltja nagyon érdekes, ebből jó sok mindent ki lehet hozni. A kapcsolata a szüleivel sem hétköznapi, csupa-csupa plusz, ami mellette szól. De valahogy mégsem az igazi. :/
  • Gréta. Hisztis. Nyavalygós. Kedves. Kitartó. Fura. Rengeteg jelző illik rá, aminek csak a fele pozitív. Nem volt vele semmi gond, még annyira idegesítőnek sem mondanám és pont ez a baj. Nekem nagyon jellemtelennek tűnt, ami sokszor még annál is irritálóbb, ha valaki rossz vagy negatív szereplő,
  • Chelsea. Vele csak egy kis időt töltheünk, de eléggé szimpatikus lány. Nem olyan, mint amilyennek képzeltem. Látszik, hogy szereti őt tiszta szívéből. :)

Az első rész sokkal jobban tetszett, mint a második, de egybevéve az egészet nem volt rossz. Chelsea történetét már nagyon várom, kíváncsi vagyok mi lesz szegény lánnyal. Elvileg a KMK idén ki is adja a Neighbor Dearest-et. *-*

🌟    🌟    🌟    🌟

EGY KIS KEDVCSINÁLÓ
"Lélegzetelállítóan festett … főleg egy seggfejhez képest."
"Elec: ez a szöszi kész kan. Elec: kész kín! Azt akartam irni, hogy mint kiderült, kész kín ezzel a csajjal lenni. Elec: LOL Elec: .# nemkan. #. elecapuncitszereti"

"– Tehát megadta a klub nevét?

– Nem azonnal. Szerintem azt akarta, hogy előbb szenvedjek egy kicsit.

– Mit müvelt?

– Rávett, hogy vegyem le az ingem.

– Komolyan?

– Halálosan.

– Ennyi?

– Bárcsak ennyi lett volna!
– Mi volt még?
– Tartanom kellett neki egy kartonpapír táblát, rajta a „faszfej” felirattal, miközben csinált rólam egy képet."


AJÁNLANÁM?

Ha olvastad és szeretted Jake történetét, akkor mindenképp! Persze annak is aki még nem hallott róla, de szereti a romantikus erotikus YA sztorikat. A történet fordulatos, sokszor szívmelengető, bár van hogy szappanoperába csap át. A fejlődés jól látható az első és a második fejezet között, mindegyiknek megvan a sajátos bája. No de inkább győződjetek meg róla Ti magatok! ;)

1 megjegyzés:

  1. Imádom ezt a könyvet. A végét végig sírtam. Nagyon jól összegezted. :) A nyereményjátékra jelentkezem. bookstagramm24@gmail.com

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...